Verantwoordelijkheid ZZP-er

Een ZZP-er heeft grote verantwoordelijkheid, vooral over het uitvoeren van een opdracht. Wat wil een klant nou van je zien, hoe kan je de opdracht het best uitvoeren en wat wordt er van je verwacht als je een opdracht aanneemt?

Klantverwachting

Zodra je als ZZP-er een opdracht aanneemt ben je er verantwoordelijk voor dat je het uitvoert zoals de klant dat van je verwacht. Als er van jou verwacht wordt dat je om 9 uur aanwezig bent dan ben je dat. Het spreekt voor zich dat je afspraken nakomt. Last but not least presenteer je jezelf zoals de klant dat van jou verwacht. Kom als het een formele organisatie is dus ook gepast gekleed.

Verantwoordelijkheidsgevoel

Jij bent er verantwoordelijk voor dat alles verloopt zoals de klant dat wil. Van hoe jij je gedraagt tot welke stap er als eerste gezet moet worden. Je levert dus altijd de waarde zoals de klant dat verwacht in zijn beleving. De klant staat op nummer 1 en jij bent verantwoordelijk om dat ook te laten zien. Als je niet aan de verwachtingen van een klant kan voldoen, wees dan eerlijk door te zeggen dat je de opdracht helaas niet aan kan nemen. Niemand voelt zich er prettig bij als de ‘samenwerking’ niet goed verloopt.

Deel dit verhaal:
Meer informatie aanvragen contact