Wilt u meer informatie over Contra Zorgbemiddeling?

Hoe gaat Contra Zorgbemiddeling om met Corona?

 

Hoe gaat Contra Zorgbemiddeling om met het coronavirus?

 

1,5 week waarin het coronavirus veel heeft veranderd in ons privéleven maar ook in ons werk. Er zijn keuzes gemaakt om o.a. dagbestedingslocaties en kinderdagcentra te sluiten, medewerkers zijn overgeplaatst naar locaties waar ze op dit moment heel erg hard nodig zijn. De vakanties van de vaste medewerkers worden geannuleerd waardoor extra handen aanwezig zijn.

De planningen van veel locaties zijn veranderd en iedereen staat klaar om de inspanning te doen die noodzakelijk is wanneer het coronavirus zich op de diverse locaties zal verspreiden. Alle locaties zijn gevuld met zoveel mogelijk eigen mensen. Er worden geen onnodige risico’s genomen.

De externe schil is geannuleerd omdat er voor nu voldoende personeel beschikbaar is. Daarnaast is de externe schil een extra risico als het gaat om het verspreiden van het coronavirus. Risico’s die niemand wil nemen!

Tot 6 april is alles geregeld toch?

Het is afwachten, maar wij zijn er klaar voor. Er is al uitgesproken dat veel maatregelen zeker tot eind mei gaan duren. Is het einde dan inderdaad in zicht en kunnen we dan weer doorgaan met waar we gebleven waren?

De verwachting is dat de piek nog moet komen. De eerste ziekmeldingen komen al binnen, maar het groot aantal zieken blijft gelukkig nog uit. Maar wij staan er klaar voor. Wij staan klaar om iedereen te komen ondersteunen.

Onze grote poel van zzp’ers, die nu wachten op wat gaat komen, staan te trappelen om aan de slag te gaan. Zzp’ers die kunnen begeleiden, verzorgen en verplegen. Zij gaan de uitdaging aan.

Wanneer onze hulp nodig is willen wij het goed doen. Wij willen helpen om de risico’s zo klein mogelijk te houden. Wij willen helpen om creatief te zijn in hoe we zo goed mogelijk met elkaar samen kunnen werken. Hoe we de beste kwaliteit van zorg kunnen bieden zonder dat we hier extra risico’s voor hoeven te nemen.

Wij staan open om met iedereen in gesprek te gaan om aansluiting te vinden in de verwachtingen betreft de samenwerking. Aansluiting in kwaliteit die de cliënten en de teams zo verdienen.

Is er in deze samenwerking een mogelijkheid om daadwerkelijk met elkaar de verwachtingen te bespreken en te kijken of we daaraan kunnen voldoen? Kunnen we bijvoorbeeld met elkaar afspreken dat die ene zzp’er alleen bij jou op de locatie komt werken om daarmee het risico van besmetting kleiner te maken, maar voorspelbaarheid en continuïteit te vergroten?

Wij denken dat het kan en jij?

 

Deel dit verhaal: