Nieuws Vlog Juli

Contra Zorgbemiddeling vlogt!
Hierbij vinden jullie weer de nieuwe vlog! Deze duurt dit keer wat langer dan voorheen.  Toch hoop ik dat jullie de gelegenheid hebben om deze te beluisteren. Dit hoeft niet nu direct, want onderstaand stuur ik jullie ook de punten – in het kort – die ik bespreek in de vlog.

’s Heeren Loo Monster
Uit eerdere berichten is naar voren gekomen dat de samenwerking tussen Contra Zorgbemiddeling en ’s Heeren Loo Monster zou worden beëindigd. Maar na een goed gesprek is gebleken
dat ’s Heeren Loo erg tevreden is over de inzet en de manier van werken van jullie als ZZP’ers; de kwaliteit, service en professionaliteit wordt zeer gewaardeerd en daarom mogen wij toch de samenwerking aangaan met deze prachtige zorgorganisatie.

Medewerkers in loondienst
Mij bereiken de berichten dat er zo nu en dan geprobeerd wordt om de medewerkers in loondienst te laten werken als ZZP’er. Dit kan niet en geeft scheve gezichten: wij kunnen en willen geen mensen uit loondienst weghalen en vervolgens weer als ZZP’er terugplaatsen. Dit is niet goed voor de continuïteit van de zorg en ook niet voor de budgetten.

Ik heb afgesproken dat wij de gesprekken en de samenwerking niet aangaan zolang de desbetreffende medewerker nog in loondienst is bij een andere partij. Dit geldt ook voor het uitzetten bij een andere locatie.

Telefoon
Er komen nog steeds veel signalen binnen dat ZZP’ers regelmatig van hun telefoon gebruikmaken. Wanneer een klant ziet dat je met je telefoon bezig bent, is dat altijd op het verkeerde moment. Iedereen kijkt naar jou en iedereen beoordeelt jou op dat moment. Probeer hierop te letten en kijk alleen op gepaste momenten op je telefoon.

Teruggeven van diensten
Op dit moment worden er erg veel diensten teruggegeven. Ik kan hier met jullie kunnen geen regels en geen afspraken over maken omdat jullie allen ZZP’ers zijn. Weet wel dat, wanneer je een dienst hebt aangenomen, het jou verantwoordelijkheid om deze te draaien. Je moet de cliënt een betrouwbaar gevoel geven. Neem alleen diensten aan wanneer je ze echt kan draaien.
Dit geldt ook voor ziekmeldingen. Hiervoor geldt dat je dit alleen aangeeft als het echt niet anders kan. Geef de ziekmelding door aan de locatie maar ook aan Contra Zorgbemiddeling; zo kan Contra ook de goede service leveren die wij graag willen leveren.

Geef een dienst alleen terug in noodgevallen!

Samen willen we betrouwbaar zijn, doen wat we zeggen en zeggen wat we doen.
ZZP’ers hebben de vrijheid voor wie ze willen werken. Dit vinden wij geen probleem en daarom hebben wij ook geen concurrentiebeding. Wel wil ik graag dat jullie nadenken waarom jullie ook via andere bureaus willen worden ingezet. Is dit omdat je niet zeker weet of je genoeg werk krijgt, omdat je zelf minder kwetsbaar bent etc.? Nogmaals, wij vinden het geen probleem. Wel is het jammer, maar dat is iets anders. Wel kiezen wij ervoor om ZZP’ers in te zetten bij Monster die niet ook door een ander bureau worden ingezet. Wij kiezen hiervoor om ’s Heeren Loo te helpen om niet kwetsbaar te zijn. Wij denken dat wij genoeg werk hebben of krijgen en er komt altijd werk bij. Dit vertrouwen moet je ook hebben. En als jij denkt dat je via een ander bureau meer of leuke diensten kan krijgen dan moet je daar ook voor gaan. Dat is prima! Dan kan je wel worden ingezet bij andere klanten maar niet bij Monster; dit om het overzicht te behouden.

Software investering
Er komt een nieuw softwarepakket; een die breder inzetbaar is. Dit komt vanaf 1 oktober a.s. beschikbaar. Het programma wordt vooralsnog getest. Het programma geeft een beter beeld m.b.t. de wensen, het arbeidstijdenbesluit etc. Ook kunnen de overeenkomsten digitaal ondertekend worden; voor de nieuwe wetgeving is dit dan ook gelijk goed geregeld. Verder beschikt dit softwarepakket over een HR-functie; alle documenten worden geüpload. Niet iedereen wil deze documenten zien maar dat de mogelijkheid hiertoe bestaat zal de betrouwbaarheid van Contra Zorgbemiddeling aan kunnen tonen.

Het programma gaat ook zelf factureren: jij kijkt of het klopt en met één druk op de knop wordt deze namens jou verzonden aan de klant. Dit scheelt jullie, en de klant, veel tijd.

Certificering
Wij zijn bezig met de certificering. Dit is een keurmerk om aan te tonen dat wij een betrouwbare samenwerkingspartner zijn. Dit geeft o.a. het voordeel dat wij het nieuws sneller krijgen dan andere uitzendbureaus. Wat belangrijk is, is dat wij betrouwbaar zijn en alles op orde hebben.

En dan nog….
We zijn goed bezig! Er moeten een paar puntjes op de i worden gezet; probeer hier op te letten en spreek elkaar hier op aan. Durf te reflecteren, ga de gesprekken aan, ga evalueren etc.

Na de zomer starten we weer met de trainingen; BHV, tilliften en training voor ondernemers. We willen ervoor zorgen dat jullie weer extra stappen te zetten als ondernemer.

En weet dat ik altijd bereikbaar voor jullie ben!

Hartelijke groet,

Emile Daalmeijer


Meer informatie aanvragen contact