Planning ondersteunen

Je leert het profiel van een ideale planner kennen

Je leert je capaciteitsplanning op orde krijgen

Je leert de ins- en out van een goed basisrooster

Planning ondersteunen

De zorg staat nooit stil, je telefoon rinkelt de hele dag door en je personeel heeft altijd weer vragen of loopt tegen problemen aan. Hoe ga je om met verandering? Of beter: hoe zorg jij er als planner voor dat het rooster een rustpunt wordt binnen je team?

Contra Zorgbemiddeling - agenda

Herken jij deze problemen?

Door de hoge werkdruk en het gebrek aan overzicht ben jij als planner eigenlijk voortdurend en alleen aan het kijken naar vandaag. Daardoor ontbreekt de tijd en ruimte om werkelijk strategisch over de capaciteit heen te kijken en te bepalen welke oplossingen op de lange termijnen de druk en problemen zouden kunnen verlichten.

Daar komt bij dat er een ervaringsprobleem is en vaak slechte voorbereiding voor nieuwe medewerkers. Er worden telkens opnieuw zzp'ers ingehuurd, die voor een of twee dagen het probleem verlichten als dat nodig is, maar er wordt niet gehandeld vanuit overzicht en rust. Hierdoor ontstaat er veel hogere druk op vaste personeel: nieuwe mensen en zzp'ers mogen immers niet alles.

Cliënten merken de onrust, onveiligheid en onmacht die zo’n situatie met zich meebrengt. Dit heeft weer invloed op het vaste personeel. Die moeten nog harder lopen omdat ze naast hun gewone werkzaamheden ook de telkens de zeer tijdelijke kracht moeten inwerken en ondersteunen. Op deze manier kom je terecht in een vicieuze cirkel en wordt de zorgzwaarte voor iedereen groter en groter.

Herken jij deze problemen?

Door de hoge werkdruk en het gebrek aan overzicht ben jij als planner eigenlijk voortdurend en alleen aan het kijken naar vandaag. Daardoor ontbreekt de tijd en ruimte om werkelijk strategisch over de capaciteit heen te kijken en te bepalen welke oplossingen op de lange termijnen de druk en problemen zouden kunnen verlichten

Daar komt bij dat er een ervaringsprobleem is en vaak slechte voorbereiding voor nieuwe medewerkers. Er worden telkens opnieuw zzp’ers ingehuurd, die voor een of twee dagen het probleem verlichten als dat nodig is, maar er wordt niet gehandeld vanuit overzicht en rust. Hierdoor ontstaat er veel hogere druk op vaste personeel: nieuwe mensen en zzp’ers mogen immers niet alles.

Cliënten merken de onrust, onveiligheid en onmacht die zo’n situatie met zich meebrengt. Dit heeft weer invloed op het vaste personeel. Die moeten nog harder lopen omdat ze naast hun gewone werkzaamheden ook de telkens de zeer tijdelijke kracht moeten inwerken en ondersteunen. Op deze manier kom je terecht in een vicieuze cirkel en wordt de zorgzwaarte voor iedereen groter en groter.

Contra ondersteunt je planning

Om jou te ondersteunen heeft Contra een korte online cursus van 10 video’s ontwikkeld voor planners in de zorg. Het doel van deze training is om te zorgen dat jij als planner de baas wordt over je planning, in plaats van dat jij de hele tijd achter je planning aan moet rennen.

In deze e-learning behandel ik
de volgende onderwerpen:

Wil je deze e-learning ontvangen?

Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief en je krijgt de video’s toegestuurd.

In deze e-learning behandel ik
de volgende onderwerpen:

Wil je deze
e-learning ontvangen?

Schrijf je dan nu in via onderstaande knop en je krijgt de tipvideo’s toegestuurd.

Schrijf je in voor de cool challenge!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Schrijf je in voor de cool challenge!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Met het versturen van dit formulier geeft u toestemming aan ons om via deze gegevens contact met u te zoeken. Wilt u weten hoe wij met uw ingevulde gegevens omgaan, lees hier onze privacyverklaring.